vineri, 14 noiembrie 2014

Despre nesimțirea unor vecini...

E prima dată când scriu despre altceva decât despre cosmetice, dar o fac pentru că am nervi și o să vedeți de ce :))
E o poveste casnică despre niște vecini, cum sunt sigură că ați mai auzit înca 100, deci nu vă pierdeți vremea dacă nu va plictisiți groaznic.

Eu nu fac parte dintre cei care cred că românii sunt niște oameni minunați și extraordinari. Mie realitatea îmi arată zilnic că românii sunt un popor de oameni proști și nesimțiți, în majoritate.
Ca vecinii mei iubiți.
Totul a început astă-vară, când au venit niște chiriași noi, la ușa care e lipită în unghi drept cu a mea. În timpul zilei, ușa trântită, manele la maximum, țipete pe hol, râsete, n-am zis nimic....
Intr-o noapte la 2, muzica la maximum. Am ieșit și le-am spus frumos(sunt cea mai finuță persoană pe care o știu) să dea muzica mai încet sau sa inchida măcar ușa (stăteau cu ușa deschisă). Erau doi baieti care si-au cerut scuze si o tipa care a zis ca nu, că „e ziua mea și suntem tineri”. Am zâmbit drăguț și am intrat înapoi în casă, mi-am dat seama că n-am cu cine și am zis că asta e, e ziua fetei...
Începând de atunci, am program aproape zilnic de manele (noroc că sunt multe ore plecată de acasă, dar tot mai prind câteva acorduri de jale și durere).
Cam 4 zile pe săptămână până la 1-2 noaptea se aud râsete pe hol (ea stă cu ușa deschisă și râd cu alți vecini), se aud râgâieli (da, e super) și tot felul de voci stridente, ca și cum ar fi palierul numai al lor. .
Toate astea nu se întâmplă în Ferentari, ci în centrul Bucureștiului.

Într-o altă noapte asculta domnișoara vecină o manea la maximum pe telefon, pe hol. Am ieșit, am văzut că stătea cu spatele și i-am zis „Poți, te rog, să dai muzica mai încet? E totuși 2 noaptea...”. Nicio reacție. Domnișoara era atât de concentrată să se uite în telefon la maneaua ei, că a trebuit să mă duc să o bat pe umăr și a tresărit speriată. :))
I-am spus și proprietarului lor, dar degeaba. De fiecare dată când cineva îi atenționa, se linișteau 4 zile, apoi o luau de la capăt. Cam așa stau lucrurile cu bunul-simț. Ori îl ai, ori nu-l ai, nu poți educa niște oameni care au 30 ani.
Azi-noapte s-a umplut paharul. Hohote de râs și manele pe telefon, în timp ce stăteau cu ușa deschisă - pe motivul că se plimbă pisica lor pe hol.
Am răbdat de la 22:00 până la 00:30. Așteptam ca proasta să se termine(pt că urăsc să mă cert, mai ales cu niște maneliști cretini), până când am ieșit și i-am rugat, frumos, să închidă măcar ușa, că se aude la mine tot ce vorbesc....
Ca răspuns am primit următoarele(citez din citatele celebre ale vecinei mele): „asta e, ăștia sunt pereții” , „eu de-aia plătesc, ca să fac ce vreau”, „cine plătește face ce vrea, cui nu-i convine, să se mute”, „suntem tineri, facem ce vrem” și „eu n-am venit la tine sa te deranjez că nu-mi convine ceva, DA?!?!”.(normal că n-ai venit, pentru că n-ai fi avut ce să reclami). Tipa pur și simplu nu înțelegea care e problema mea.
În fine, cred că am căscat gura la propriu ascultând-o. A închis ușa, după care a început să dea muzica tare....Nu am întâlnit niciodată o persoană mai proastă și mai nesimțită.
Eu înțeleg că sunt tineri, păcat că sunt și șomeri :)) , că altfel cred că oamenii normali nu stau să râdă pe manele până la 2 noaptea...
Concluzia: mă mut. Ori se mută ea, ori eu. Momentan situația e în așteptare, dar nu cred că oamenii aceștia înțeleg vreodată ce se cade și ce nu se cade să faci.

Sunt sigură că fiecare are povești similare, pentru că ăștia sunt românii, acest popor minunat! Cei care duminică ne vor decide soarta tuturor.

8 comentarii:

  1. Am avut si eu o asa specie de vecini, mai exact un baiat de vreo 20 si un pic de ani. Ii cumparase ma-sa garsoniera, cica sa invete baiatul ei in liniste. Care baiat, dadea muzica, aka manele, la maxim in fiecare seara. Nu tare, ci la maxim. Ziua cand mergeam la munca, imi rasunau in creier acordurile de haoleu in cap. Am batut o data, de doua ori, am rugat cu frumosul si eu si alti vecini. Nimic. Tipul pur si simplu nu intelegea ce avem cu el, exact cum zice si duduia ta, ca el e tanar. Mama lui, saraca femeie, nu credea o iota din ce spuneam noi. Pana intr-o zi, mai exact dupa vreo luna de petreceri si grohaieli, am chemat politia. I s-a facut raport si i s-a dat o amenda de 1000 lei pentru tulburarea linistei. Pustiul nu numai ca nu s-a potolit, dar petrecerile au continuat intr-un ritm mult mai urat. Nu are rost sa povestesc. Intr-un final administratorul blocului l-a dat in judecata. Si uite asa ne trezim toti vecinii pe rand, cu mama lui pe la usi care isi cere scuze si ne spunea sa ne retragem plangerile. Nu numai ca nu am retras-o, dar acum pustiul face 3 ani de inchisoare cu suspendare, pentru tulburarea linist., pentru atac la politist, pentru consum de bauturi alcoolice in sala de judecata (atat de cinic a fost) si pentru injurii aduse vecinilor, administratorului si ofiterilor de ordine publica. Nu ma laud cu asta, dar exista si metode sa starpim aceste creaturi de chefurile interminabile. La naiba, si eu am fost studenta, si eu am dat chefuri, dar toate au avut o limita. Hai ca m-am intins cat o zi de post.
    Pupici si multa bafta si tarie cu duduia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pff, baiatul era un fenomen, la mine nu e chiar in halul acesta, desi nesimtirea are un nivel apropiat. Din fericire ei sunt chiriasi, deci sper sa se rezolve mai usor.

      Ștergere
  2. o da vecinii de genul..am avut si eu, cred ca inca ii mai am staula trei usi de mine....urlau manele de imi zguiau paharele pe bar...am batut finut la 12 noaptea nimic, la 1 noaptea nimic...la 2 nu am mai rezistat si am dat cativa pumni...s-a uitat pe vizor, a dar incet..i-am zis cativa de bine..de atunci nu mai urla muzica nimic. L-am vazut intr-o i, de-a dereptul a fugit...oricum ala era chirias si i-am zis ca ii chem politia si cum nu are contract legal , o pateste proprietarul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. culmea, ca in general oamenii fara bun-simt care fac galagie noaptea, asculta aproape toti... manele! :)))

      Ștergere
  3. oai, da cum sa te muti tu???? cheama politia pe capul lor, cheama un string quartet sa le cante Vivaldi in fata usii vreo 24 de ore, pune-le coji de banana in fata usii sa-si rupa creierii aia mici...Glumesc si eu acum, dar tot cred ca mutatul nu e neaparat o solutie. Pleci tu, vin altii dupa tine, se reintampla povestea, asta daca nu specifici ca vrei sa vinzi ap, sau sa-l inchiriezi unui manelist si atunci le faci la toti un bine. M-am enervat singura citind articolul asta, daca nu ai sta in Bucuresti si ai fi cu mine in oras m-as fi imbracat si as fi venit sa ti-o trag de urechi pe tanara ta vecina. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) >:D< Iti multumesc, esti draguta.
      Ziceam ca ma mut eu, pentru ca ei fac asta din nou si din nou, nu ii opreste nimic. Stau cu chirie, deci ar fi mai usor, chiar daca problema ar ramane, ai dreptate. Iti dai seama ca e neplacut sa stau acum sa imi strang lucrurile si sa imi caut alta chirie, nici nu am timp de asa ceva. Am vorbit cu proprietarul lor si a zis ca daca mai aude o singura reclamatie, ii da afara. Nu sunt multumita de raspuns, dar deja abia astept urmatoarea data cand vor face galagie, sper sa scap de ei

      Ștergere
  4. daca te face sa te simti mai bine, vecinul de la blocul din fata care isi pune boxa in cui in fata geamului (la propriu) si da la maxim muzica (in special manelele), a lasat acum 2 veri melodia lui Connect-r- vara nu dorm pe repeat de la 5 dimineata (si nu exagerez) pana seara pe la 11-12. tin sa mentionez ca e prieten cu politia, frigiderul il are plin de tot felul de "bunatati", iar melodia pe care o detest la maxim e (ghici care?) vara nu dorm, pt ca in ziua respectiva chiar nu prea am dormit de la 5 la 12. te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Aura, pe bune acuma, de ce nu le chemi măcar o dată poliția pe cap? Te-ai alege cu 2 posibilități: se calmează ei sau îi dă afară chiriașul. Te înțeleg că ești o persoană cu bun simț și jos pălăria, dar până la urmă devino o idee mai agresivă dacă cu bunul simț nu faci față.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...